Drottningens återkomst!

Då var jag här igen. Det gungar fram och tillbaka här borta. Har utvecklat många fler små utslag, men inga stora. Peppar, peppar..

Fick några nya kommentear på förra inlägget och blir mer och mer sugen på att testa tea-tree olja. MEN! Jag vet att det går en allergi mot det i familjen. Så Jag är lite kluven. Men saker och ting kan ju knappast bli värre, eller hur?

Ska banne mig testa det!! Återkommer.

Ska även lägga upp lite bilder vid tillfälle.

Och hörrni? Inte förlora hoppet!


1 SS skriven

Hej!

Vill bara säga tack,tack,tack för att någon vågar skriva om det här. Har i kanske 14 år suttit och tänkt på vad är det jag har,det är ju nå fel på mig.Är det något jag äter, något jag gör fel. Men när jag såg bilder som du lagt ut insåg jag att det är ju det här jag har. Har varit till läkare men dom har bara sagt det är vanlig akne.Ja men visst!!!!Har hela tiden kännt att aja får väl se ut såhär resten av livet.Inget att göra åt. Aldrig kunna bada eller gå i linnen. Har det på rumpen,ljumskarna,armhålorna,bakom öronen,under brösten på brösten och nu börjar det krypa upp mer och mer på magen och ryggen.Snart kan jag väl inte dölja det mer. Man känner sig aldrig bekväm.Går oftast i mörka kläder ifall någon skulle spricka så man inte står där med en jätte fläck i röven tex. Värst är väl när man väl vågat ha linne på sig och inte riktigt tänker sig för och kanske sätter upp håret i en tofs så ser man folk som direkt fäster blicken i armhålan och tittar på en som man vore en smutsig insekt. ÅÅÅ va skönt att få skriva om det. Satt och tänkte att jag kollar runt lite det kan ju vara så att någon vet mer om vad det är,så ramlade jag in här. Tack än en gång nu jävlar ska jag göra något åt det här.



Kramar till er alla. We are not alone!!!

Svar: Jag förstår precis hur du känner, jag är glad att jag kunde göra skillnad. Hoppas du har det bra och hör gärna av dig nu när jag är tillbaka!
E.

3 Sandra skriven

Hej har läst din blogg idag..

Jag har HS sen jag va yngre och är just nu 27år och fyller 28 iår..



Startat upp en grupp på Facebook där jag försöker samla oss som har den sjukdomen..

Gruppen på svenska så de är bara att söka sen på facebook..



Jag vill starta upp en patienförening.. men vill se att de kommer fler människor till gruppen på facebook först.. Har skrivit mail till olika föreningar för att få reda på mer vad som behövs att göra..



Såg att din blogg inte har skrivits på två år men hoppas ändå på om att de är nån som läser mitt inlägg till dig så kanske de börjar att hända nåt...



Tack för att du skrev din blogg så jag kunde hitta dig!




Svar: Tack för att du läste och förlåt att jag inte svarat tidigare. Jag hoppas Fb-gruppen går bra, vill gärna höra mer? :)
E.

5 Peka skriven

Efter 2 år med återkommande hårsäcksinflammationer/varbölder så hittade jag hit.

Men en gammal blogg :( Hoppas du är kvar??



Iallafall, det jag undrar är vad odlingsprov visat för dig?

Gissar att du gjort det.

Mina visar bara vanliga koagulasnegativa stafylykokker.

Så jag undrar om det är nån speciell bakterie det är om det är den sjukdom som du har?

Visserligen så sa senaste läkaren jag var hos (f.ö den ENDA läkaren som inte bara säger att det inte finns nåt att göra, utan vill undersöka VARFÖR jag, sambon och nu dessutom min 3-åriga son får dessa bölder!) att hon ville ta odlingsprov inifrån bölden, inte bara på varet som kommer ut.

Svar: Jag är tillbaka nu i alla fall! Hoppas du har det bra, tack för att du läste, förlåt för det långa uppehållet.
E.

2 HS? skriven

Hej, jag har sedan tre år tillbaka haft vad jag tror han vara HS. Har haft 2större "bölder" på ben och nån enstaka på magen. Men framför allt är det ett städigt problem i armhålan. Sitter i skrivande stund å väntar på akuttid idag och passade på att läsa på lite om va de kan vara eftersom ingen läkare gör något annat än att ge mig antibiotka som jag förövrigt nog är imun mot vid dethär laget. Jag har två gånger tidigare fått "operera" bort bölder i båda armhålorna och befara att de e vad som kommer behöv göras idag på läkarbesöket. Jag viste inte innan idag att detta troligen är en hudsjudom men vad jag vet är att de tar kålen på mig och att det plågar mitt psykist och fyslkist fruktansvärt. Nu ska jag nog vara glad att det inte utvecklans nån annanstans än i armhålan, but still. Finns det ingen kirurgisk operation eller behandling ...operera bort hårsäckar/svettköttlar? Inte vet jag, men bort ska det!



Tack för att du skriver om detta. Har trott att jag va ensam i världen om detta men de visar sig att de finns en dal som lider av detta.



Mvh L

4 Malin skriven

Hej!



Det du har på rumpan ser ut som det min dotter hade nämligen molusker..........hur vet du att det är HS? Min dotters har försvunnit nu, har dina det???



Svar

Svar: Jag har haft en molusk i ansiktet när jag var yngre, för mig är detta inte alls samma sak. En molusk skapar inte fistelgångar och blir inte enorma svullnader som brister, läcker och sedan inte läker. Men jag kan förstå hur det kan se ut så.
E.

6 tessan skriven

hej vet inte om du bloggar fortfarande men har du testat skinoren 20% kräm?? funkar riktigt bra för mig. å dalacin båda är utskrivna av läkare. för samma problem lycka till :)

Svar: Skinoren? Känner inte till, men båda är receptbelagda alltså?
E.

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: