Återkomsten!

Hej alla!
Vet att det var längesedan nu, jag ber om ursäkt. Livet händer, ni vet.
 
Så, för att gå rakt på sak. HS. Min har börjat närma sig stadie 2 nu, tyvärr. Det har blivit värre under armarna än tidigare och fått en riktigt jobbig fistelgång under höger arm. Just nu testar jag inga nya metoder utan kör mer.. Tömma, tvålar in med descutan svampar (som man använder innan operation, fråga på apoteket), skölja med sårtvätt - sedan torka torrt(!) med sterila kompresser innan jag smörjer med LHPsalva och sätter på ett förband. Detta håller i 1-3 dygn innan det är dags att byta igen. 
Detta är förjävligt. Om ni som läser detta också är drabbade förstår ni hur trött man blir av allt det här. En framgång är dock att jag visat min partner hur det ser ut och förklarar hur jobbigt det är och VAD det är. Men det tog mig 10 år. Ett steg i taget, eller hur?
 
Hur som helst, lyckades precis få tillbaka denna blogg, så jag ville uppdatera. Har ni några tips eller tricks? Kommentera gärna. Jag tror vi alla behöver hjälpas åt med detta. 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: