Förbannade jävla!

Kära kamrater. Mycket har hänt sedan vi sist hördes av. Egentligen inget som direkt berör HS, men livet! Nu har också ångesten över HSn blivit värre, då jag har träffat en ny partner. Ni vet säkert hur det är - blygheten, det där obekväma i att ha sex (lampan släckt, nej, ta inte på mig där). Nej, jag har inte berättat för honom än.

Det första jag vill göra nu är en liten hälsning - till Susan! Tack för din superfina kommentar och gud så roligt att du har nytta av mina skriverier! Hör hemskt gärna av dig igen om hur det går med allt - kanske funkar vissa saker bättre för dig än för mig? Bra att du beställde B5 och zink, jag såg tyvärr att Turmerictabletterna som hjälpte mig rätt mycket inte säljs på vitaminbutiken längre. Attans.
Vad gäller zinksalvan och joden har jag nu planerat in en tur till apoteket för att testa och se! Tack för tipset.

Vad mer? Jag har, efter ett uppbrott, börjat tugga B5 igen, lika mycket för HSn som för den allmäna hälsan. Jag har ännu inte hunnit testa kollodialt silver, men det kommer, kamrater! Vissa dagar känner man sig som ett jävla försöksdjur, men vet ni vad? Om jag bara får bort det här kommer det vara värt varende timme och krona jag har lagt ner på det. Nu börjar badsäsongen närma sig - ÅNGEST. Ni vet vad jag menar. Det blir shorts och tshirt i år igen, hörrni..

Dom jävla utslagen har dessutom börjat sprida ut sig på höfterna. De flesta på insidan av låren har lugnat sig, men nu dyker de som sagt upp på höfterna och in mot magen. Det ska då vara själva fan.

Nästa sak som kommer att efterforskas är om det finns någon bra sätt att få bort ärren efter gamla utslag. Jag vet inte hur det är för er - men mina ärr är blåa och mycket missprydande. Undrar om det finns någon blekningskräm eller något? Jag håller också fortfarande koll på hur det går med koldioxidlaser-utvecklingen. Men det har varit väldigt tyst på den fronten på sistone.

Men sammanfattning:

Att testa:
- Badda med jod
- Tea Tree olja
- Zinksalva
- Kollodialt silver (spray, salva, tabletter?)

Nuvarande status:

- nykär
- 4 nya utslag (2 baktill, ett under armen och ett på magen)

Massvis med moraliskt stöd till er alla. Hör av er med tips och tricks!
1 Anonym skriven

Hej!

Jag ville bara tacka så jätte mycket för att du finns och för att du är ett litet försöksdjur som du säger, det betyder mycket att veta att någon försöker att hitta läkemedel och att det finns någon som anstränger sig så mycket som du gör! Jag fick min diagnos för en månad sedan och har sedan dess varit ganska handlingsförlamad. Jag har haft detta i tre år men varje gång jag sökt för det på vårdcentralerna så har de skickat hem mig igen genom att säga att det finns dem som har det värre och att det blir så ibland, alltså ingen diagnos och en massa mer oro för att det ska bli sämre. Nu vet jag vad det är tack vare min hudläkare och nu kan vi gemensamt leta efter mildrade kurer till mig / oss. Tack för att du finns och lycka till med den nya killen!

2 Anonym skriven

Hejsan. Har kikat runt lite i din blogg och kommit framt till att jag också har HS... jag har haft det något år, men inte gått till någon läkare för att jag skämts.. (wierd, jag vet...) det var skönt att se att jag inte är ensam om detta... det är ju verkligen skitjobbigt...

kram

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: