Utveckling.

Igår upptäckte jag ytterligare ett utslag, på insidan av låret. Det ömmade och gjorde det komplicerat att gå. Tröttsamt.

Jag vet nog vad det beror på. I och med den jobbiga lunginflammation jag har haft de senaste två veckorna har jag slarvat med både gurkmejan och StriVectnen. Men igår blev det ändring på det. Två turmerictabletter och rejält med StriVectin under ett varmt omslag. Och vips! Idag är det mycket bättre. För att dämpa smärtan tog jag en dusch, smörjde in mig och satte på lite plåstertejp (annars skaver utslagen mot jeansen, inte roligt.)

Det känns bättre. Har dessutom haft ett envist utslag i högra armhålan ett par månader nu som börjar lägga sig. Jag borde skicka ett tårdrypande mail till personen som uppfann StriVectin och tacka så mycket, men inte förrens priset har gått ner lite ;)

Som jag nämnde tidigare, varma omslag. Det är att rekommendera, med eller utan StriVectin - men se till att desinficiera ordentligt först så att bakterierna inte får sig en kickstart, och håll det torrt.


Det var alltför just nu!
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: