Kommande kurer

Nu strax innan lön planerar jag vissa kurer.

Bland annat: Zinktabletter, 30 mg om dagen

Zink:
"
Zink är av står betydelse för att vårat immunsystem ska kunna fungera och att huden ska bevaras frisk. Zink är en viktig antioxidant och ingår i över 200 enzymer i kroppen och spelar en stor roll för många livsprocesser som tillväxt, könsmognad, och könshormonproduktion. Zink är även involverad i produktionen av insulin och i sårläkningsprocessen."

Låter ju strålande, eller hur? Det ska dessutom vara bra mot acne, så jag tackar och tar emot.

Sen även vitamin B5.

B5 (Pantotensyra):
"
Pantotensyra kallas även vitamin B5. Vitamin B 5 behövs för att utvinna energi ur maten vi äter, samt skyddar nervsystemet och bildar nervernas signalsubstanser. Pantotensyra hjälper också till att reparera skador på hud och slemhinnor. Tillskott rekommenderas ofta efter fysisk och psykisk stress, samt storförbrukare av kaffe, te, tobak och alkohol".

B5 är den nya vitamintrenden inom acnebehandlingar och jag tänkte som så att om rökning och stress påverkar HS, och B5 rekommenderas till rökare och "stressare", så borde det kunna finnas en koppling där emellan, eller hur?


Det är dessa två jag kommer satsa på den kommande månaden. Jag köper alla mina vitaminer och dylikt från Kenou, www.vitaminbutiken.se  och kommer fortsätta göra så. De har pålitlig leverans, bra priser och ett sortiment av produkter som jag inte sett någon annanstans.

Ett annat projekt:
Ett annat projekt jag har satt igång är det simpla att byta ut alla mina underkläder från glansiga syntetmaterial till rejäla, bomullsgrejer som andas ordentligt. Jag rekommenderar sloggitrosor för oss kvinnor, det har i många studier visats att HS utvecklas å det värre om de infekterade områdena inte får andas ordentligt. Jag ska även investera i ett par mer lössittande jeans, allt eftersom tiden går för att ppmuntra att huden luftas.

Mindre idé
Jag har även tankar kring införskaffa kalkpuder att pudra på insidan av låren och mellan skinkorna för att hålla områden så torra och fräscha som möjligt. Vad tror ni om det?
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: