Appropå.

Appropå inget alls. Jag har nu ätit mina zink- & b5tabletter i någon vecka, borde det väl vara. Jag vet ännu inte vad jag ska tycka om det, men just nu mår min hud & hy inte så bra i största allmänhet. Acne, såväl som HSutslag. Det kan väl vara så att mensen är på väg och hormonerna rusar i kroppen.
Dessutom är det jobb, jobb, jobb just nu. Massa jobb.

Dessutom har mina turmerictabletter börjat ta slut. Så det är väl dags för en ny beställning.
1 @nn@-p@nn@ skriven

Hej!

Satt nu ikväll och bara letade runt på google angående sökande efter svar på mitt fredagsbesök på jourmottagningen där det konstaterades att jag hade en inflammerad talgkörtel under mitt högra bröst... den behandlades med ett litet snitt, antibiotika och alsolspritsomslag i 10 dagar.



Snubblade in på din sida och det du berättar är slående likt det som jag har haft i flera år men aldrig blivit tagen på allvar eller blivit riktigt undersökt för!!! Jag har s.k. "bölder" runt mitt underliv och mellan skinkorna. De kommer med jämna mellanrum och är otroligt smärtsamma. Ibland är dom stora och när dom "spricker" eller när jag själv trycker sönder dom så blir in/utgångshålet stort som en krater ((känns det som iaf)).... Var och blod sipprar ut från dom och sen lättar trycket avsevärt... Upplever också att det är svårt att sitta, gå och framför allt cykla, som jag gör i mitt arbete.

När jag väl tömt dessa så känns det som att de finns kvar som en tömd påse och de är missfärgade... Känner mig absolut inte vacker inför min sambo pga detta och ett samliv fungerar inte då jag har dessa.... ((p.g.a. smärtan))

Min gynekolog har avfärdat detta som att jag får dom för att jag äter minipiller och då rubbas hormonbalansen... det är ju sant att dom började komma då jag började med pillrena, men samtidigt så är det ett bra tag sen, vi pratar flera år och nu orkar jag inte mera!!!



Hur gjorde du för att få din läkare/gynekolog att verkligen ta sig tid att göra en ordentlig undersökning samt sätta in en bra behandling...???



Dina bilder är som att det skulle vara min rumpa som är där... Har själv vägt 30 kilo mer än nu((väger normalt idag)) men innan jag gick upp alla dessa kilon för 5 år sen så hade jag nog haft dessa hudbesvär åtminstone 3 år tillbaka!!!



Tack för en jättebra blogg!!!



Med vänliga hälsningar Anna

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: